Tilbage

Et 12 tal i Brugervenlighed og Grafisk Design, starter ikke i InDesign!

Jeg blev glad... nej megaglad og ikke mindst stolt, da min lærer og censor kom ud og fortalte, at jeg havde fået et 12 tal i brugervenlighed og grafisk design.

Jeg ser mig selv som en digital grafisk designer med forretningsforståelse, og det betyder selvfølgelig at jeg skal lave designs som er lækre og brugervenlige, men i høj grad også leverer løsninger der øger bundlinjen, og det kræver mere end et lækkert website.
Jeg skulle re-designe et website for Penny Juice, der er en amerikansk virksomhed der producerer 100% blandet frugtsaft koncentrat specielt lavet til børn i børnehaver og mindre klasser. 

Først skulle jeg sætte mig ind i Penny Juice´s to primære målgrupper:
  • Distributører 
  • Slutbrugere (primært institutioner, skoler, etc.)

Jeg valgte primært at fokusere på distributørerne, så min første øvelse, var at finde ud af:
  • HVEM er de
  • HVAD vil de have
  • HVORFOR skal de vælge Penny Juice
Som distributør er der mange ting som spiller ind, når de skal vælge hvilke produkter de skal tilbyde deres kunder. Produktet er selvfølgelig afgørende, men jeg valgte at fokusere på den markedsføringsmæssige opbakning som PJ kunne tilbyde distributører, hvor jeg havde nogen ideer til en ret anderledes måde at bruge digitale medier på.
Jeg dykkede ned i en analyse* fra Google, som viste at 89% af alle BTB indkøbere starter deres købsproces på nettet, og 56% har mere eller mindre besluttet sig, når de vælger at kontakte en virksomhed via mail eller telefon. Den korte konklusion man kan drage her, er at BTB indkøbere i langt de fleste tilfælde, ikke gider tale med en sælger, før de er så langt i beslutningsprocessen, at de næsten har besluttet sig. 


Du kan bare se på dig selv, når du på en eller anden måde er stimuleret til et køb (BTB eller BTC), så starter du også primært på digitale medier. 


Det stiller krav til virksomhederne, for nu handler det ikke “bare" om at have et website, men om at  sælgeren skal digitaliseres, da vi online, stiller nøjagtig samme krav, som hvis vi var i en butik eller havde besøg af en sælger. 
Google definere denne del af købsrejsen som Zero Moment Of Truth**




Min opgave var derfor at designe et website, der kunne digitalisere sælgeren hos Penny Juice - både i form, men især også i forhold til indhold. Det synes jeg lykkedes, og heldigvis var min lærer og censor enige :-)


Hvis du fortsat hænger i, så har du måske lyst til at læse hele min opgave, og så kan du glæde dig til bla at læse om:
  • Mere dybde på målgruppen
  • Hvordan jeg tænker Zero Moment Of Truth - og hvordan man digitalisere sælgeren
  • Hvorfor Penny Juice skal satse på Youtube annoncering til begge målgrupper
Du kan læse hele min opgave hvis du klikker på linket herunder. Vær opmærksom på, at det er en pdf fil og derfor ikke optimal, hvis du sidder på din mobil: KLIK HER


Jeg skulle kun lave udvalgte sider på websitet, og jeg har lagt det i et korrektursystem, så du kan se hvordan det ser ud. Når du klikker på sitet, vil klikbare menuer blive fremhævet: KLIK HER


* Google BTB analyse: KLIK HER
** Zero Moment Of Truth: KLIK HER
I mit re-design af Penny Juice, var mit fokus at digitalisere sælgeren - både i form, men især også i forhold til indhold.